Najmniej awaryjne auta według Raportu TÜV 2022

Raport awaryjności TÜV to jeden z najpopularniejszych protokołów opisujących najmniej awaryjne modele samochodów w danym roku. Przygotowywany jest przez jedną z niemieckich agencji w oparciu o obowiązkowe, okresowe badania techniczne niemieckich pojazdów. Tegoroczna edycja raportu awaryjności TÜV 2022 zawiera listę aż 222 modeli samochodów.

Skup aut ranking

Na czym dokładnie polega raport awaryjności TÜV?

Raport TÜV powstaje na podstawie niedomagań stwierdzanych jedynie w trakcie obowiązkowych przeglądów technicznych niemieckich aut. Oznacza to, że nie możemy tutaj mówić o pełni obrazu kondycji każdego auta. Nie mniej jednak nie da się zaprzeczyć, że liczba awarii stwierdzonych podczas takich przeglądów może nam w pewien sposób ukazać podejście producenta pojazdów do kwestii jakości i zastosowanych rozwiązań. W ten sposób każdy z nas może samodzielnie wyrobić sobie swój własny obraz danej marki czy modelu. Rozumowanie w tym przypadku może być bardzo proste: jeśli badanie konkretnych elementów i podzespołów nie budzi wątpliwości, a wskazane części są mało usterkowe, to całe auto powinno nie sprawiać kłopotów i na odwrót. Takie podejście do samego raportu według innych prowadzonych badań sprawia, że kierowanie się nim w trakcie zakupu samochodu z drugiej ręki może być niezwykle przydatne i pomocne.

Tworząc swój raport, TÜV grupuje samochody według wieku oraz określa procent egzemplarzy usterkowych w ogólnej liczbie pojazdów z danego modelu i rocznika. Im niższa jest to liczba, tym bardziej niezawodny jest dany model. Raport podzielony jest więc na następujące grupy:

  • samochody dwu- i trzyletnie,
  • samochody cztero- i pięcioletnie,
  • samochody sześcio- i siedmioletnie,
  • samochody ośmio- i dziewięcioletnie,
  • samochody dziesięcio- i jedenastoletnie.

Co pokazuje nam raport TÜV 2022?

Największy udział w obowiązkowych przeglądach technicznych niemieckich aut ma Niemieckie Towarzystwo Dozoru Technicznego. Drugą tego typu instytucją jest DEKRA - Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych, trzecią zaś GTÜ – Towarzystwo Nadzoru Technicznego. Oczywiście przeglądy te prowadzone są również przez inne instytucje z sektora nadzoru technicznego, jednak jest to bardzo niewielki udział. Samo badanie techniczne pojazdu, mimo iż wygląda podobnie jak w Polsce, jest zdecydowanie bardziej wnikliwe, a podczas samej procedury sprawdzana jest zdecydowanie większa liczba punktów kontrolnych. Badaniu poddane zostają:

  • sprawność hamulców, amortyzatorów, podwozia, oświetlenia, ogumienia oraz układu wydechowego,
  • zaawansowanie procesów korozyjnych, elementów istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Warto również dodać, że każde z badań przebiega tak samo, dlatego są w pełni obiektywne, a statystki stworzone na ich podstawie rzetelne. Raport ukazujący, które samochody będą najmniej awaryjnymi może okazać się przydatny podczas procesu kupna-sprzedaży auta. Dodatkowo, podczas oględzin pojazdu, oprócz danych statystycznych warto powołać się na opinię fachowca, który dokona profesjonalnej wyceny pojazdów, na podstawie wszystkich dostępnych informacji. Numer kontaktowy do odpowiedniego specjalisty znaleźć można na stronie: https://www.skupautranking.pl/ranking-skupow-aut/skup-aut-gotowka, gdzie przedstawiono usługi jednego z najlepszych skupów w woj. pomorskim, który znalazł się w rankingu skupów aut. Zapraszamy do sprawdzenia wszystkich pozycji w zestawieniu najlepszych skupów samochodowych.

Jak powstaje dokładny raport?

Co ciekawe nie wszyscy właściciele aut znajdą swój ukochany pojazd w tabeli niemieckiego raportu. Twórcy tych zestawień biorą pod uwagę jedynie te modele, które zostały poddane badaniom technicznym w liczbie przynajmniej 10 000 egzemplarzy. Mniejsza ilość nie kwalifikuje danego modelu do wystąpienia w raporcie. Może to niestety rodzić pewien problem dla osób z innych krajów Unii Europejskiej, gdzie dany model może się cieszyć ogromną popularnością, w przeciwieństwie do niemieckiego rynku samochodowego.

Poniżej przedstawiamy najnowszy raport awaryjności TÜV 2022.